Lokale ondernemers bieden kansen aan mensen met een arbeidsbeperking

In onze gemeente zijn ondernemers die mensen met een arbeidsbeperking werk bieden; maatschappelijk betrokken ondernemers. Hoe doen ze dit? Wat drijft hen? Welke mogelijkheden benutten ze? Deze vragen staan centraal op 21 November tijdens een thema avond van GroenLinks/PvdA Utrechtse heuvelrug.
Plaats: Nieuw Salem, De Lei 86, Driebergen
Tijd: 20.00 uur. Inloop vanaf 19.30.

De behandeling van de Wet Werken naar Vermogen is controversieel verklaard en het zal nog wel even duren voor er een nieuw wetsvoorstel is. Tegelijkertijd zijn er in onze gemeente mensen met een arbeidsbeperking die thuis zitten met een uitkering, terwijl zij ook een zinvolle bijdrage kunnen leveren. Daarom gaan we toch het gesprek aan over wat ondernemers motiveert om mensen met een arbeidsbeperking in dienst te nemen. Sommige gemeenten sluiten een convenant.  Wij willen in onze gemeente ook vorm geven aan social return in het aankoop beleid. Hoe doen ze dat elders? Wat zijn goede manieren om dit te doen op de Utrechtse heuvelrug.U bent van harte welkom om mee te denken over bovenstaande vragen,Wij hopen u 21 november te ontmoeten, met vriendelijke groet, Gerry van der Hulst 06-18487564Hans Waaldijk06-53616401