Hans Waaldijk

Fractieleider

Hans Waaldijk is fractievoorzitter van de fractie die we samen met de PvdA in de gemeente Utrechtse Heuvelrug vormen.

Hans Waaldijk, Driebergen: ‘Verbinding en eerlijkheid’

Hij was geknipt voor de eerste vier pioniersjaren van de GroenLinks/PvdA-fractie: jong, gedreven en overtuigd dat samenwerking tussen de twee lokale linkse partijen meerwaarde zou hebben. Hij kreeg gelijk: de fractie smeedde hij tot een eenheid, ook door ruimte te laten voor individuele meningen en afwegingen. Een man die meer voor de harmonie gaat dan voor fractiediscipline. Hij zocht ook samenwerking met anderen. Eerst bij de collegevorming, later binnen de raad. Hij verafschuwt oneerlijkheid.

Hij houdt van het politieke werk, maar blijft het een uitdaging vinden een juiste balans te zoeken tussen werk (manager ouderenzorg), gezin met opgroeiende kinderen van nu 13 en 11 jaar, en zijn sportieve hobby’s (voetbal en wielrennen). Gunt zichzelf niet veel tijd voor de nieuwe media, leest door tijdgebrek eerder een tijdschrift (favoriet is ‘de Muur’, een literair tijdschrift over wielrennen) dan een boek. Is blij de kop nu te laten aan de andere Hans, maar blijft in het wiel zitten.

J.E. (Hans) Waaldijk
Functie: Raadslid en fractievoorzitter